Tolong-menolong sebelum anda ditolong.

24 Januari 2009

Sudah beberapa hari ana hanya menjenguk blog tanpa tergerak jari-jemari untuk melakar buah-buah fikiran. Sedangkan ada perkara yang ingin diutarakan. Antara lain adalah krisis saudara seagama di Palestin yang kini kian dihimpit ke penjuru rekahan dan runtuhan imarah yang masih "berbara api dendam". Kelibat para petugas kesihatan membantu kanak-kanak yang berlumuran darah dapat dilihat hari-hari melalui saluran TV. Sana-sini orang berdemo, sana-sini ada juga yang hulur sesen-dua. Begitu lah sepatutnya kerana umat Islam ibarat satu jasad. Anggota mana yang sakit semua yang lain akan terasa ingin meredakan kesakitan tadi. Justeru, buat apa juga yang termampu sama ada gerak hati,doa,harta,diri mahupun nyawa. Semestinya ada ganjarannya.

Bermula Jumaat lepas sekolah bercuti selama 9 hari sempena Tahun Baru Cina, buka semula pada 1/2/2008. Hari tu juga ana diajak menemani rakan ke Sungai Petani, sepesifik lagi...beli mini laptop & notebook. Pantang diajak pukul 4 petang lebih bertolak dari Baling ke SP. Akhirnya dapat la apa yang dicari setelah hampir 4 jam mundar-mandir survey barang yang paling puas hati dari segi harga dan kualiti. Rancang-Pilih-Beli.

Malam ni,dah hampir tegang urat belakang menggodam laptop baru ni sejak tengah hari tadi. Ingat kan dah setel pasang Win XP kira boleh hantar kat tuannya. Tapi Allah nak bagi tambah sikit ilmu IT. Masalahnya ialah pada driver yang disertakan dalam CD hanya untuk Win Vista aja. Akibatnya, banyak komponen yang tak "berjalan". Jenuh ngadap PC cari driver&program yang berkenaan. Nasib baik ade rangkaian wireless perkongsian dari rumah jiran. Dapat la testing buka blog dan update-kan dengan laptop baru ni. Acer Aspire 4730z.

0 comments:

Catat Ulasan

Kalam anda