Tahun 2009 Datang Juga

01 Januari 2009



Pagi ini adalah hari pertama dalam kalendar Masihi bagi tahun 2009. Kebiasaannya saban tahun baru yang menjelang diraikan dengan acara "count down" jam 12. Namun tahun ini Kerajaan kita mengambil langkah untuk tidak meraikan tahun baru sepertimana tahun-tahun sebelumnya. Satu pendekatan baru yang agak positif pada pandanagan ana. Namun di waktu yang sama ada juga pihak lain yang menganjurkannya di Dataran Merdeka semalam. Heh,apa nak buat dah namanya hiburan kebanyakan orang suka. Apa pun di kejauhan utara tanah air peristiwa sedemikian turut berlaku. Semalam kedengaran beberapa dentuman mercun berdekatan. Pusing tengok jam di dinding rupanya dah melewati 12 malam. Patut la bunyi bising di luar sana.

Walau bagaimanapun, di satu sudut benua sekarang situasinya berlainan sekali. Suasana bising juga tapi bising oleh bedilan roket dan bom serangan tentera Zionis. Saudara kita di Palestin dalam kesusahan. Marilah bersama kita doakan agar kekejaman itu berakhir dan mereka dapat merasai kehidupan seperti yang diinginkan.

Semoga kita sentiasa diberi hidayah Allah dalam menjalani kehidupan sebagai khalifahNya di dunia ini. Beberapa hari perlu bertugas semula memikul tanggungjawab besar di bahu.

Selamat bertugas kepada semua guru Malaysia.

0 comments:

Catat Ulasan

Kalam anda