Hari-hari Penghujung

31 Oktober 2011

Assalamualaikum. Sudah agak lama tak update blog ni. Bukan tinggal terus tapi hanya sekadar buka dan tutup. Pada saat-saat hari penghujung persekolahan macam-macam aktviti yang mendatang. Boleh dikatakan bertalu-talu program diatur baik di peringkat sekolah mahupun daerah serta negeri yang melibatkan diri kena hadir. Sama ada sebagai peserta atau jawatankuasanya.
Antara program-program besar di sekolah (selepas UPSR dan peperiksaan akhir tahun) ialah Majlis Khatam Quran Murid Tahun 6, Kem Bestari Solat Perdana, Kem Aqil Baligh, Kem Pintar Jawi serta kegiatan sukan.
Manakala program yang terlibat di luar sekolah pula antaranya Kem Literasi al-Quran Daerah, Mahrajan & Majlis Khatam Quran Daerah serta Kem Bina Juara. Tidak lupa juga diri ini telah diamanahkan untuk melakukan tugasan berat iaitu pengumpul data Daerah.
Sebut pasal data pelaporan j-QAF ni, siapa belum cuba belum tahu. Saban tahun para guru j-QAF "bermandi peluh" bermain dengan data pelaporan, kerana semuanya "tiba-tiba" dan "last minit" belaka. Ini memerlukan usaha jitu dan semangat kental wirawan j-QAF untuk menghadapi gelombang arus data pelaporan. Apapun masalah yang dihadapi kita perlu terima sebagai cabaran hidup dan perangsang untuk kita terus maju jaya dalam kerjaya dan hidup.
Terima kasih ana ucapkan kepada para sahabat j-QAF Baling Sik yang sentiasa memberi komitmen yang tinggi dalam menjayakan pengumpulan data e-pelaporan j-QAF. Selama wujudnya data itu sehingga ke saat ini, kita sama-sama membelah danau onak berduri untuk sampai ke tahap sekarang. Mari kita teruskan bakti kepada anak-anak bangsa Muslim demi agama tercinta.
Sekian, terima kasih.

0 comments:

Catat Ulasan

Kalam anda