Tiga Dalam Satu

17 Julai 2010

Hari ini berhajat nak hadir ke kuliah kerana kelas telah bermula sejak minggu lepas. Hari ini juga perlu merebut masa hantar kereta ke pusat servis(SC) untuk menukar IAFM yang bermasalah. Dah bertangguh sejak sebulan yang lalu. Alang-alang hantar ke SC terus buat servis 60000km, anggaran kos dalam RM219++. Hari ini juga tidak disangka Widad meragam kerana badannya panas demam pecah dalam mulut. Demam tu sejak kelmarin lagi.
Bila tiga perkara tadi perlu diselesaikan dalam satu masa, awlawiyat yang no.1 ialah layan anak yang meragam dulu. Bagi makan apa yang dia boleh telan, beri ubat,bersihkan dirinya dan tidurkannya. Nampak keadaan dah ok sikit, ana bermula menghidupkan kereta untuk ke INSANIAH. Nak masuk kelas rasanya tak sempat dah memandangkan jam sudah 11pagi, dan kelas dijangkan bermula 11.30 selama 3 jam. Dari Kupang ke Alor Setar dalam 1.30++jam.
Sampai di kuliah ana tak masuk kelas,cuma tinggalkan "register slip" kat kereta kawan.Harap dia tolong serah kepada pihak kuliah. Ana terus keluar dari sana menuju ke Jitra, tempat SC berkenaan. Terpaksa datang sini sebab barang yang di"oder" ada kat situ.
Selepas berusan dengan kaunter pelanggan, masa servis kereta ana dijangka siap dekat-dekat 6 petang. Menunggu la dalam bilik air cond ni, mujur la bawa laptop, boleh layan internet dan menulis entri ini.
OK, esok kena datang lagi ke arah A'Star atas urusan penyerahan data j-QAF  PPD BS. Acara akan berlangsung di PKG Sg. Limau, Yan. Semoga hidup ini penuh ceria selalu dalam berbakti kepada orang lain.

0 comments:

Catat Ulasan

Kalam anda