Demam Data Pula

13 Julai 2010

Assalamualaikum.
Musim data seminggu dua ni ana percaya bahawa kebanyakan guru j-QAF yang diamanahkan menguruskan data j-QAF di sekolah masing-masing terasa "demam" semacam. Tambah lagi sekolah yang mempunyai bilangan murid yang ramai, bertambah la usaha gigih perlu dicurahkan. Sekejap salah, sekejap laptop "hang", sekejap data hilang dari fail, sememangnya menjadi asam-garam kepada para guru tersebut. Takpa pengalaman tu bukan senang nak dapat kalau tak mencubanya.
Hari ini berduyun-duyun la berhimpun di PKG Kuala Pegang, Baling untuk menyerahkan data yang sudah siap. Tapi apakan daya kita sebagai manusia ini, ada yang tak siap juga walaupun sesi itu bermula dari jam 2.00 petang sehingga berlanjutan hampir 6.00 petang. Sampai pegawai di PKG terpaksa buat isyarat "nak tutup kedai".Bagi yang tak siap mereka dikehendaki menyelesaikannya sehingga minggu ini sahaja.
Selesai serah data, tanda tangan sebagai pengesahan penyerahan, ana tengok muka masing-masing naik seri semula. Macam hilang "demam" gitu. Semoga bulan Oktober nanti kita jumpa lagi.

0 comments:

Catat Ulasan

Kalam anda