Perjuangan Baru Bermula

24 April 2010

Perjuangan pertama bermula jam 2.30 ptg tadi di INSANIAH dengan membawa bekalan madah Ulumul Quran. Hari ini badan rasa kurang selesa sebab ada tanda-tanda selsema. Semasa imtihan tadi ana hanya mampu menahan kesejukan pendingin hawa sampai jemari menjadi tiada rasa (kebas) kerana setiap sendi jari terus-menerus bekerjasama mencoret ayat-ayat jawapan bagi soalan yang ditanya. Kerusi dan meja tidak ditinggalkan dalam masa 3 jam yang diperuntukkan. Seolah-olah 3 jam itu tidak mencukupi untuk menyusun baris-baris jawapan yang ingin ana tuliskan.
Alhamdulillah, sepanjang berlangsung imtihan semua berjalan dengan baik. Usaha menimba ilmu sudah, usaha menghasilkan bahas sudah, usaha mengulangkaji sudah, usaha menjawab soalan pun sudah. Tinggal lagi doa dan tawakkal kepada Allah.
فإذا عزمت فتوكل على الله
Apabila engkau bertekad maka tawakkallah kepada Allah.
Akan menyusul lagi dua madah yang sedang menunggu. Semoga masa yang berbaki dimafaatkan sebaiknya. Kepada sahabt-sahabat ana mohon doa kalian agar kejayaan bersama kita dalam setiap medan yang kita ceburi. Kerana di kalangan mu'minin ada mereka yang mustajab doanya. Terima kasih.

0 comments:

Catat Ulasan

Kalam anda