19 Ogos 2009

Sejak mula masuk kembali ke alam belajar secara formal, rasa macam diri ini disapa oleh keteringinan mendampingi kitab-kitab. Sekian lama juga kitab-kitab yang ada di almari menjadi khazanah ilmu fi sutur. Tiba masanya ana berteman dengan sahabat setia itu secara lebih kerap dan akrab.
Baru hari pertama ke kuliah pada Sabtu lepas sudah ada satu bahs yang terhutang selain satu lagi bahs tajuk terbaru -agak mafhumnya begini "Dalil-dalil penafian Allah mengambil ruang/keberadaan di suatu arah". Bermula dari detik ini, enjin otak perlu dipanaskan mencari maklumat. Tak kira daripada sumber turathi mahupun kontemporari.
Seronok kerana dapat merasai keenakan menuntut ilmu, selain itu diri juga rasa tercabar kerana kekangan masa dan geografi. Mana tidaknya, pusat pengajian di Alor Star sedangkan ana tinggal di nun pelusuk Baling. Namun menjadi harapan agar hati ni sentiasa bersemangat. Terima kasih diucapkan kepada suri hatiku yang memahami situasiku, juga Widad yang seolah-olah selalu memotivasikan diriku. Terima kasih jua kepada sahabat-sahabat yang terus-menerus mendoakan kami. Syukran wa jazakumullah khairan.

0 comments:

Catat Ulasan

Kalam anda